Roczne rozliczenie wspólnoty mieszkaniowej z punktu widzenia ustawy o własności lokali i prawa bilansowo-podatkowego
Celem spotkania jest zapoznanie uczestników z takimi zagadnieniami jak: roczne sprawozdanie zarządu wspólnoty, w tym kwestie przejrzystości sprawozdania dla Właścicieli w sytuacji braku możliwości jego omówienia na zebraniu, zebranie online, forma głosowania nad uchwałą w sytuacji, gdy nie może odbyć się zebranie, uchwała oceniająca pracę zarządu i udzielająca absolutorium, plan finansowo – gospodarczy wspólnoty mieszkaniowej (budżet), ustalanie zaliczki na media (różne systemy rozliczeń) – wady i zalety poszczególnych metod, jak różne systemy rozliczeń mogą wpłynąć na opłaty, ustalanie zaliczki na koszty eksploatacyjne – problem wyższych kosztów (sprzątanie, dezynfekcja), podatki a rozliczenia wspólnoty mieszkaniowej, VAT, w tym m.in. wynajem części wspólnych, koszty utrzymania części wspólnych, koszty administrowania, nowe klasyfikacje, VAT a media – rozbieżne podejście Ministerstwa Finansów i Sądów Administracyjnych (najnowsze zmiany), podatek dochodowy od osób prawnych (m.in. problem pożytków, lokali użytkowych – kwestie obniżenia opłat), podatek dochodowy od osób fizycznych, opłata śmieciowa, opłaty za brak segregacji i dodatkowe wywozy, oszustwa w zakresie opłaty śmieciowej (tzw. kombinowanie) i odpowiedzialność wspólnoty, podatek od nieruchomości, itp. problematyczne sprawy.
DLA KOGO JEST TO SZKOLENIE:
• Zarządów Spółdzielni i Wspólnot Mieszkaniowych
• Pracowników działów finansowo-księgowych Spółdzielni Mieszkaniowych i Wspólnot
• Osób prowadzących rozliczenia podatkowe
• Biur rachunkowych
• Pracowników Towarzystw Budownictwa Społecznego
• Administratorów nieruchomości komunalnych
JAKI JEST ZAKRES SZKOLENIA:
Udział w szkoleniu pozwoli na omówienie problematycznych zagadnień związanych z rocznym rozliczaniem wspólnoty mieszkaniowej, z różnymi zmianami w zasadach zwoływania zebrań, zapoznanie z planem finansowo-gospodarczym oraz ustalaniem i rozliczaniem zaliczek. Uczestnicy poznają najnowsze zmiany w podatku dochodowym oraz od osób fizycznych. Dowiedzą się jak pandemia wymusiła nowe przepisy związane z tymi zagadnieniami, jak wpłynęła też na np. opłatę śmieciową (tzw. kombinowanie) i wymusiła dodatkowe koszty za sprzątanie (dezynfekcja). Ponadto na spotkaniu będą omówiony najnowsze zmiany w podatku VAT z rozbieżnym podejściem do niego Ministerstwa Finansów i Sądów Administracyjnych.
Chcesz uzyskać ramowy program szkolenia? Napisz do nas
Trener - dr EWA SPIGARSKA
Koszt szkolenia wynosi 400zł/os brutto
Przy zgłoszeniu większej ilości osób koszt uczestnictwa jest ustalany indywidualnie
W przypadku zgłoszeń poprzez formularz zgłoszenia na naszej stronie, należy osobno na adres szkolenia@4edu.com.pl wysłać wypełnione Oświadczenie uczestnika szkolenia o wyrażeniu zgody dostępne poniżej